Az elmúlt évek tendenciáit figyelve egyértelműen kijelenthető, hogy az elektronikus fizetés kezdi átvenni az uralmat a piacon. Az MNB célkitűzése, hogy 2030-ra a tranzakciók kétharmada készpénzmentes legyen. Ez azt jelenti, hogy a kereskedőknek érdemes már most felkészülni a változásra.
Egy minőségi szolgáltatás sokat tud segíteni
A BizPay kalkulátor segít abban, hogy egy általános számítást végezzünk arról, hogy miben és hogyan jelent előnyt egy minőségi elektronikus fizetési szolgáltatás. Az elmúlt években több olyan esemény is történt, ami a vásárlókat arra ösztönözte, hogy ne a készpénzt használják a boltokban, kereskedőknél.
A legnagyobb változást talán a vendéglátásban láthatjuk, ahol igazán megterhelő időszakokat is át kellett vészelnie a vállalkozásoknak. Elég csak a koronavírus-járvány miatti korlátozásokra és bezárásokra gondolni, a háború során fellépő energiaválság, a munkaerőhiány és az élelmiszerárak emelkedése is további nehézségeket okozott.
Ebben a helyzetben nem csak a fejlődés fenntartása, de egyáltalán a vállalkozás életben maradása is nehezen volt megoldható. Nem egy olyan példát láthattunk, amikor egy étterem, büfé bezárt véglegesen a járvány után vagy az elmúlt bő egy évben.
Különböző megoldásokra volt és van szükség ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeresen tudja leküzdeni az akadályokat, kihívásokat. Az egyik ilyen a digitalizáció, amivel az egész vendéglátóegység hatékonyságát lehet növelni. Mára már kifejezetten gyanúsnak számít, ha valahol csak készpénzzel lehet fizetni. Ez a vásárlói bizalmat nagymértékben csökkenti, egyre több ügyfél elkerüli az ilyen helyeket.
A készpénz napjai egyértelműen meg vannak számlálva a vendéglátóipar felső részében, de már szélesebb körben is kezdi átvenni az uralmat az elektronikus fizetés. Egyre több olyan eseménnyel, fesztivállal, koncerttel találkozhatunk, ami teljes mértékben készpénzmentes. Ehhez mára már a vásárlók is hozzászoktak, az üzemeltetőknek pedig üzletileg is megéri az átállás.
Ideje búcsút inteni a készpénznek?
Idővel a készpénzes fizetések aránya minimálisra fog csökkenni, de a szakértők abban is egyetértenek, hogy teljesen nem fog eltűnni. Továbbra is lesznek olyan helyzetek, amikor az az ideális választás, illetve még mindig széles csoport részesíti előnyben. A kereskedőnek mind a két fizetési módra fel kell készülni, de eltérő hozzáállásra van szükség.
Az elektronikus fizetésnek gyorsnak, hatékonynak és biztonságosnak kell lennie. Ezért is van szükség egy megbízható fizetési szolgáltatóra.
Online és offline egyaránt megoldást jelent
Sok olyan vendéglátóipari egység van, ahol nemcsak helyben lehet fogyasztani, hanem a házhoz szállítás is elérhető. A rendelés során a vásárlók az elektronikus fizetési megoldásokat részesítik előnyben. Online még nagyobb szerepe van a biztonságnak, de az sem árt, ha gyors és hatékony a folyamat.